8 Ocak 2013 Salı

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Öğrencilerinin Gaspedilen Hakkı Olan Bütünleme Sınavlarının Yapılması İçin Kampanya…


Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Öğrencilerinin Gaspedilen Hakkı Olan Bütünleme Sınavlarıının Yapılması İçin Kampanya…


Değerli Arkadaşlar;
Bildiğiniz üzre 2012-2013 eğitim yılı itibari ile açıköğretim sisteminde eğitim veren tüm bölümler Yıllık sistemden Dönemlik-Kredili sisteme geçirilmiştir. Bu sisteme adapte olmaya çalışan bizlere ilk darbe sınav tarihinin gelmesine rağmen bürolara gönderilmeyen, eksik gönderilen ,  sınavlara bir kaç gün kala elimize ancak alabildiğimiz veya kitabın yüzünü göremeden 5-6 Ocak’ta yapılan Güz Dönemi Ara Sınavına girdik ve bir çoğumuz bir çok derste ancak soruların cevaplarını sallamakla yetindi. Bunun sorumlusu sadece Anadolu Üniversitesidir. G2011-2012 Eğitim yılında 11 bölüm ile dönemlik-kredili sistemi denemiş ve eksiklerini hatalarını görmelerine rağmen ( 2011-2012 eğitim yılındada bir çok kişi sınavlar gelmesine rağmen ya kitaplarını alamadılar veya sınava 1 hafta kala ancak bürolardan alabildirler. ) bu yılda aynı sorumsuzluğa imza attılar ve bir çoğumuzu kitabın yüzünü göremeden sınava girmek zorunda bıraktılar. 

Açıköğretim Öğrencleri Saatlerce Kuyruk Bekliyor
Açıköğretim Öğrencleri Saatlerce Kuyruk Bekliyor
Henüz e-öğrenme ortamlarını bile tam olarak güncelleyemeden Dönemlik-Kredili sisteme geçiş yapıldı ve bir çok öğrenci hiç bir kaynak bulamadan sınavlara girmek zorunda bırakıldı. Eğer Anadolu Üniversitesi yanlızca online kitap sistemi ile ders çalışmaya imkan tanıyacaksa bunu öğrencilerine bildirmek zorundadır. Bir çoğumuz büro önlerinde saatlerce kuyruk bekledik ve sonunda hep aynı cevapla karşılaştık, “bu dersin kitabı elimize ulaşmadı”, “geldi hemen bitti”, “bu gün gidin haftaya gelin”. Bizler sesimizi çıkarmazsak eğer bu böyle sürer gider arkadaşlar.


Değerli Anadolu Üniversitesi Aöf Açıköğretim Fakültesi Öğrencileri;   
YÖK’ün 22.06.2012 Tarih ve 5854-27380 sayılı kararı uyarınca 2011-2012 eğitim döneminden itibaren tüm üniversitelere Bütünleme Sınavı hakkı tanınması zorunluluğu getirilmiştir. Fakat Anadolu Üniversitesi 11.07.2012 tarihinde yapılan Senato toplantısında YÖK’ün öğrencilere verdiği bütünleme sınavı hakkının, Dönemlik-Kredili Sistemde mümkün olmayacağını bir rapor ile YÖK’e bildirmeyi ve önerilmesini karar almıştır. ( İlgili KararaBURADAN Ulaşabilirsiniz. ) Bu demek oluyor ki Anadolu Üniversitesi aöf öğrencilerine bütünleme sınavı yapmamakta diretiyor ve ayak sürüyordur.

YÖK 19.06.2012 tarihinde Tüm Öğrencilere Bütünleme Hakkı Tanıdı.
YÖK 19.06.2012 tarihinde Tüm Öğrencilere Bütünleme Hakkı Tanıdı.

Aöf Öğrencileri;
Zaten bir çoğumuz maddi imkansızlıklardan dolayı örgün olarak okuyamıyoruz, hem çalışıp hemde açıköğretim sisteminde okuyarak tahsilimizi tamamlamaya çalışıyoruz. Bir çoğumuz eve yorgun argın gelmekte ve derslerine zar zor çalışabilmektedir. Bu şartlarda eğitim-öğretimimizi tamamlamaya çalışırken birde Anadolu Üniversitesinin hakkımız olanı yapmaması bizlerin suskunluğundan kaynaklanmaktadır.
Bu suskunluğumuzu bozmak ve hakkımız olanı alabilmek için tepkimizi göstermeliyiz. Bu sebepten dolayı aşağıya hepimizin mail veya faks ile gönderebileceği, YÖK’ün aldığı karar uyarınca bütünle sınavının yapılması hakkının tanınması ve bizlere yapılan haksızlıkların giderilmesi için bir yazı hazırladım. Şimdi birlik olma ve hakkımızı isteme zamanıdır arkadaşlar. Eğer bizler tepkimizi ortaya koymassak bütünleme sınavını unutmalıyız. Eğer 100.000 – 200.000 gibi sayılarda tepkimizi ve şikayetimizi bildirirsek bizleri dikkate almak zorunda kalacaklardır.
YÖK Başkanı Tüm Öğrencilere Bütünleme Hakkının Verildiğini Söyledi.
YÖK Başkanı Tüm Öğrencilere Bütünleme Hakkının Verildiğini Söyledi.

LÜTFEN BU KONUNUN LİNKİNİ FACEBOOK’TA TWWITTER’DA LINKEDIN’DE VE DIGER BULUNDUĞUNUZ HER PLATFORMDA PAYLAŞIN VE DAHA ÇOK AÇIKÖĞRETİM ÖĞRENCİSİNİN DESTEK OLMASINI SAĞLAYALIM ARKADAŞLAR.
KREDİLİ SİSTEM ÖĞRENCİSİ OLAN TÜM ARKADAŞLARIMIZIN BU DİLEKÇEYİ MAİL YADA FAKS YÖNTEMİ İLE GÖNDERMESİNİ RİCA EDİYORUZ.
ARKADAŞLAR AŞAĞIDAKİ DİLEKÇEYİ OLABİLDİĞİNCE ÇOK ARAÇLA ( MAİL, FAKS, POSTA ) GÖNDERELİM.
—————————————————
T.C.
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ
AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ DEKANLIĞI’NA
ESKİŞEHİR

 - Ben Anadolu Üniversitesi …………………..Fakültesi  ……………….. bölümü … sınıf öğrencisiyim. 2012-2013 eğitim yılı itibari ile tüm açıköğretim bölümleri dönemlik-kredili sisteme geçmiş fakat 2011-2012 eğitim yılında yaşanan aksaklıklar ve yanlışlar dizisi devam etmiştir. Bir çoğumuz Aöf Bürolarına gelmeyen, eksik gelen veya sınava sadece bir kaç gün önce gelen kitaplar yüzünden derslerimize çalışamadan sınavlara girmiş bulunuyoruz. Bir çoğumuzun evinde bilgisayar bulunmadığı ve aynı zamanda e-öğrenme portalında halen yıllık sistemden kalma bilgiler olduğu veya e-öğrenme portalının yavaş güncellenmesi neticesinde verimli olarak kullanamamaktayız. 2012-2013 Eğitim yılı itibari ile Açıköğretim yayıncılarının hazırladığı yardımcı kitaplara Anadolu Üniversitesi’nin telif vermemeniz yüzünden de bir çoğumuz derslerine çalışamadan sınavlara girmek zorunda kalmış ve ara sınavlarda istemediğimiz sonuçlar almak zorunda bırakılmış olduk. Bu sorunların lütfen Mart ayında kayıtları yapılacağı Bahar Dönemi’nde ve daha sonraki yıllarda tekrarlanmamasını rica ediyoruz.
Diğer husus; Öğrenci sınav merkezlerinin İller yerine öğrencinin yaşadığı en yakın İlçelere verilmesini rica ediyoruz.Geçtiğimiz dönemlerde olumsuz hava koşulları nedeni ile İllerdeki sınavlarına yetişemeyen ve  bu yüzden madur olan  öğrenciler olmuştur.Sınava giremeyen öğrencinin dönemi uzamış, bütünleme sınavı da olmadığı için maduriyeti devam etmiştir.

 - Aynı zamanda YÖK’ün 22.06.2012 Tarih ve 5854-27380 sayılı kararı uyarınca 2011-2012 eğitim döneminden itibaren tüm üniversitelerin öğrencilerine Bütünleme Sınavı hakkı tanınması zorunluluğu getirilmiş fakat görüldüğü üzre Anadolu Üniversitesi yetkilileri bunun olamayacağını belirterek bütünleme sınavı yapmayı düşünmemektedir. Aöf öğrencileri olarak bizler, bir çoğumuz maddi imkansızlıklar neticesinde örgün bir eğitim görememekte ve hem çalışıp hem okumak zorundayız. Eve çoğu zaman geç saatlerde yorgun argın gelmekte ve derslerimize çalışmakta zorlanmaktayız. Bunun üstüne Anadolu Üniversitesi Senatosu, YÖK’ün bize tanıdığı bütünleme sınavı hakkını vermemekle bizleri derslerimizi geçememe riskiyle karşı karşıya bırakmakta ve zaten kısıtlı olan imkanlarımızı daha çok zorlamaktadır.
Bu sebeplerden ötürü YÖK’ün “Tüm Üniversitelerde Bütünleme sınavı yapılması” hususunda aldığı karardan Anadolu Üniversitesi Senatosunun zorluluğu gerekçe göstererek vazgeçmemesini temenni ediyoruz. İlgili ve Yetkili olan kurum ve kuruluşların bu hakkımızdan mahrum edilmemizin önüne geçmesini bekliyoruz. Mağduriyetlerimizin giderilmesi ve YÖK’ün aldığı karar uyarınca kredili sistem öğrencilerine de 2012-2013 eğitim yılında da ve sonraki eğitim yıllarında da ( Güz ve Bahar Dönemlerini Kapsayan ) bütünleme sınavlarının yapılmasını sizlerden rica ediyoruz.
Saygılarımızla.

  • TC Kimlik No:
  • Adı Soyadı:
  • Adresi :

—————————————————————————–
Dilekçeye kişisel bilgilerinizi ve adres bilgilerinizi girin.
Aşağıdaki Bilgilerden Yararlanarak İadeli Taahhütlü Olarak Posta – Faks ve Mail ile Gönderelim Arkadaşlar.
Yüksek Öğretim Kurulu ( YÖK)
Adres:
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı 
06539 Bilkent
Ankara-Türkiye
Faks : 90 (312) 266 47 59
Faks : 90 (312) 266 47 59
Mail Adresleri;
eğitim öğretim dairesi başkanlığı bilgiedinme@yok.gov.tr
özel kalem müdürlüğü ozelkalem@yok.gov.tr

Anadolu Üniversitesi
Adres : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yunusemre Kampüsü Tepebaşı 26470 Eskişehir/Türkiye

Merkez Büro Tel;0 (222) 330 93 22 
0 (222) 335 05 81 8 Hat Dahili 27 90
Basın ve Halkla İlişkiler Tel
0 (222) 335 05 81 Dahili 27 76

İletişim Merkezi Tel;
0 (222) 320 69 06 
0 (222) 330 41 21 
0 (222) 330 84 15 
0 (222) 330 81 77
Faks :0 (222) 320 07 58
Faks: (0 222) 335 36 16
Faks: (0222) 330 46 26
Faks: (0222) 330 93 30
 Mail Adresleri;
merkezburo@anadolu.edu.tr
gensek@anadolu.edu.tr
oidb@anadolu.edu.tr
mrkburo@anadolu.edu.tr
 aofak@anadolu.edu.tr – Basın ve Halkla İlişkiler
Ayrıca Başbakanlık’a Şikayet Olarakta Aşağıdaki Adresten Gönderelim…

Kişisel Başvurularınız için aşağıdaki bağlantıyı tıklayabilirsiniz.

TBMM online dilekçe sisteminden kayıt oluyorsunuz LİNK 
;https://edilekce.tbmm.gov.tr/Dilekçenizi TBMM gönderebilirsiniz....

 T.C. Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreterliği 06689 Çankaya, AnkaraTalep ve Şikayetler İçin

Tel : 0 (312) 470 23 08 - Faks : 0 (312) 470 13 16
E-posta : cumhurbaskanligi@tccb.gov.tr

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül twet adresi;

https://twitter.com/cbabdullahgul

Ayrıca aşağıdaki bağlantıya tıklayıp Cumhurbaşkanımıza taleplerinizi yazabilirsiniz.
Tüm Açıköğretim Öğrencileri Adına Destek Olanlara Teşekkür Ederim…..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder